„Mes tris metus kūrėm tiek daug gero turinio turintį klubą. <..> Ar dabar baisu, kad viena klaida ištrins viską? Taip“, – sako Rasa Jusionytė, prekių ženklo „Ką Darai Daryk Gerai“ įkūrėja. Istorija nebūtų įsiplieskusi, jei ne pačios Rasos elgesys. Kuo daugiau ji atvirauja ir bando gėdinti kitus – tuo stipriau sau kasa duobę.
Atsiprašyti be jokių pasiteisinimų
Lietuviškos kosmetikos „Manilla“ įkūrėja Rūta Merkytė savo asmeninėje paskyroje pasidalino įrašu apie Rasos Jusionytės atviravimus: „Eilinį kartą apsibliovusi @RasaJusionyte a.k.a. Užp*sionytė gydo savo follower‘ius pezalais apie tai, kaip nežinojo su kuo dirba..“.
Šis Rasą pašiepiantis įrašas buvo pašalintas, o Rūta dėl to atsiprašė: „<..> Šįkart turiu pripažinti, kad tikrai negerai pasielgiau ir reakcijas, kurias gaunu aš, priimu kaip labai gerą pamoką. <…>”. Toje pačioje žinutėje ji taip pranešė, kad brėžia ribą tarp jos ir prekių ženklų – pasitraukia iš Manilla.
4 praktiški patarimai
👉 Reaguokite nedelsiant. Jeigu apie tai, ką kiti rašo, jums praneša ne tik draugai, bet ir sekėjai ar žurnalistai, susirūpinkite. Svarbu išstoti su pranešimu, o ne sausu ir dažnai arogantišku atsakymu „nekomentuosiu“, ar atsitverti tylos siena. Jei istorija rutuliosis toliau, jūsų nuomonė jau bus nebereikalinga, tad galėsite tiesiog stebėti kaip apie jus komentuoja kiti.
👉 Nepulkite kaltinti kitų. Gintis yra natūralus žmogaus savisaugos instinktas, todėl bandymai nukreipti dėmesį nuo savęs yra įprasti. Atminkite, kad kiekvienas žodis sulauks reakcijos. Net ir ištrindami įrašą jūs turite žinoti, kad yra didelė tikimybė, jog jo ekrano nuotrauką jau kažkas turi ir laukia progos priminti.
👉 Spręskite problemą čia ir dabar. Nebandykite eiti politikų mėgstamu keliu – tempti laiką ir tikėtis, kad išblės susidomėjimas ir nereikės spręsti nepatogių klausimų. „Manilla“ įkūrėjos atvejis yra puikus pavyzdys kaip išspręsti problemą mažiausiais nuostoliais.
👉 Prisiimkite asmeninę atsakomybę. Jei dėmesio centre atsidūrėte būtent dėl savo asmeninio elgesio, komunikuokite pirmuoju asmeniu. Priešingu atveju pakenksite ne tik komandos įvaizdžiui, bet gali būti, kad ir neteksite turimų darbuotojų.
Šis tekstas yra mano subjektyvi nuomonė. Pabaigai – linkiu šalia turėti specialistą, kuris galėtų pakonsultuoti komunikacijos klausimais ir padėti suvaldyti kilusią krizę.
Šį įžvalga pirmąkart buvo paskelta komunikacijos agentūros Berta.lt svetainėje